vineri, 22 octombrie 2010

alta intrebare retorica: oare sunt singura care stia? adica sunt eu in stare de preziceri?

Toata lumea se mira de aceste stenograme. Pe toate blogurile, pe toate platformele. Acesti miratori sunt, in majoritatea cazurilor oameni implicati in mass media. Nu toti sunt la varf, nu toti au avut onoarea sa discute personal cu Vantu sau cu Voiculescu. Sau cu Bobby Paunescu. Dar toti stiau ce se intampla in presa romaneasca. Absolut toti au primit comenzi, pe care le-au indeplinit sau nu. Asa e in presa romaneasca: ti se comanda un subict, ti se da stilul si unghiul din care trebuie sa vezi problema. In functie de interesele trustului de presa din care faci parte. Aceasta este o lege a pamantului. Pamantul mass media.
Deci toti miratorii astia s-au confruntat, saptamanal(daca nu chiar zilnic) cu comenzi.
Pe care, repet: le-au indeplinit sau nu. Cu drag si spor sau cu o imensa scarba, in functie de cat de fina sau aspra era batista.
Sau cu indiferenta si aroganta.
Treaba lor, veti spune.
Dar acum ar trebui sa se recunoasca deschis: cu totii stiam. Daca nu cuvintele exacte, spuse direct, macar prin prisma ordinelor care se dadeau, cu ecou, in redactii.
Imi sunt foarte cunoscute toate cuvintele si mesajele din stenograme, desi nu le-am asculat cu adevarat niciodata. De ce am avut si eu acces la ele? Simplu, pentru ca am lucrat in presa.
Pentru ca l-am cunoscut pe Vantu in Delta Dunarii, cand o colega de la Libertatea i-a luat interviu, pentru ca Sergiu Toader a fost seful meu, in urma cu peste 13 ani, cand am lucrat Pro tv.  Am lucrat fara carte de munca si fara contract de colaborare, la fel ca jumatate din cei care "lucrau" la Pro. Platita la negru adica. Mi-ar fi placut sa am carte de munca, dar cum in tv legea era a pamantului, nu puteai ridica nicio pretentie. Dac nu iti convenea, puteai pleca a doua zi. Sau nu mai veneai la serviciu. Insa nimeni nu facea asta.
Oameni buni, lucrurile acestea se stiau.
Terminati cu ipocrizia si nu va mai lamantati ca uite ce mogul vulgar e Vantu si cum isi trateaza scalvii.
Cred ca si portarul si femeia de serviciu stiau cum merg lucrurile in institutia in care munceau.
Dar a fost nevoie ca ele sa fie scrise negru pe alb ca sa  fie luate in seama

Niciun comentariu: