miercuri, 9 ianuarie 2013

Demoni

Nu dau bani la preoti. Nici de Craciun, nici de Boboteaza. Nu ii primesc in casa. Nu m-am maritat la biserica si nu am pupat poala popii cu credinta. Nu sunt genul sa ma mandresc cu asta sau sa dau sfaturi. Daca as fi putut, as fi refuzat sa fiu botezata.
Relatia mea cu Dumnezeu e directa. Eu ma rog, El imi raspunde. Intotdeauna. Nu imi cere bani, nu imi cere sa merg la slujba de duminica si sa platesc acatiste. Poti fi fericit si bun si simplu si fara biserica.
Da, si cand voi parasi aceasta lume, vreau ca trupul meu sa fie incinerat. In mintea mea nu exista bariere de genul ortodox, catolic, musulman...
Corpul e inapoiat pamantului, intr-o forma care ar trebui sa fie lasata la latitudinea proprietarului. Sufletul e nemuritor si are o alta soarta.

14 comentarii:

Dima spunea...

Total de acord!

Anonim spunea...

Total de acord!

Teodora spunea...

Te speli pe cap in zile de sarbatoare? Stii ca se spune ca nu e bine bla bla. Insa sunt curioasa daca atunci cand sunt sarbatori mari te speli pe cap...Bine, nu cred ca sta cineva sa se spele pe cap de Paste , insa pe mine ma enerveaza ideea asta de a nu te spala pe cap vinerea, duminica si de Sfantul nu stiu care. Chiar sunt curioasa tu ce faci..

adela sirghie spunea...

Sigur ca ma spal pe cap! Nu " tin" nicio traditie de genul acesta. Si daca patez o haina, nu ezit sa o spal chiar daca e cea mai mare sarbatoare!

Teodora spunea...

Mie mi-a fost bagata ideea asta in cap de rudele mele mai in varsta. La un moment dat chiar aveam impresia ca tot ce mi se intampla rau e din cauza asta. Eu sunt adolescenta si luam de bun tot ce mi se spunea. Era un fel de efect bumerang, ei imi spuneau ca nu e bine si eu dupa ce faceam baie sau spalam ceva ma simteam vinovata si ma gandeam ca sigur se va intampla ceva si se intampla pentru ca gandirea asta atrage lucruri rele de la sine.
A mai fost o discutie de genul si la ora de religie acum multi ani, eram in generala, era vorba despre lucrat duminica si in zilele de sarbatoare, ca nu e bine sa cosi, sa tai lemne, sa te speli pe cap (dus puteai, dar sa te speli pe cap nu! wtf), iar profesoara de religie la fel ne spunea ca nu e bine si pur si simplu mi s-au intiparit toate astea in minte.
Intamplarea care ma "destupat" a fost aceea ca una din verisoarele mamei mele nu poate face copii, avand si o varsta (41) de ani au dat vina pe varsta, a fost la doctor, era ok , dar nu se intampla ce trebuia, adica sa ramana insarcinata. "Babele" din familie au inceput sa spuna ca toate astea se intampla pentru ca nu e o fire religioasa (adica are aceeasi conceptie ca si tine si ca milioane poate chiar miliarde de oameni din lumea asta) ca sa crezi in Dumnezeu nu inseamna sa mergi la biserica des, ci credinta e in suflet, la fel ca doliul...I-au bagat in cap toate prostiile, nu poate avea copii pt ca nu respecta zilele de sarbatoare, pentru ca se spala duminica si in zilele de sarbatoare, spala haine cand e sarbatoare etc
Iti imaginezi cum se simtea, sa ai o problema atat de mare si sa fi acuzata si invinovatita in felul asta...Atunci am zis sa-mi scot ochelarii de cal. Chiar mi-ar placea sa mai citesc post-uri din astea pe blogul tau, nu veis chimba lumea cu ele, insa pe mine ai reusit sa ma convingi ca nu o sa mor pentru ca ma spal azi (Cand e sarbatoare cu cruce rosie!!! asa ceva...) pe cap. LEgat de patatul hainelor, nu-ti spun cum stateam cu incaltamintea murdara si bineinteles nu ma incaltam cu ea doar pentru ca era sarbatoare. Trebuia ca atunci cand veneam seara de la scoala la ora 7-8, sa stau sa-mi spal incaltarile pentru ca a doua zi era sarbatoare si nu se putea. Bine ca mi-am dat seama la timp ca ma chinui singura, aiurea.

adela sirghie spunea...

Draga Teodora, du-te si spala-te pe cap, te asigur ca nu o sa patesti nimic. Nu o sa patesti nimic nici daca faci curat, nici daca speli, nici daca faci mancare. Daca iti cade un nasture, sa il cosi negresit.
Babele de care vorbesti exista in mai toate familiile. Ele apartin unei alte generatii, care nu avea acces la scoala, educatie, biblioteci, emisiuni culturale, Google. Avea acces doar la slujba de la biserica. Iar biserica manipuleaza, pentru ca numai asa isi poate mentine puterea. Si banii. Si nesfarsitele privilegii.
Asadar babele acelea, transmit si ele ce stiu.
Tu, pentru ca esti adolescenta, ai datoria sa citesti si sa te instruiesti, ca sa le poti transmite copiilor tai alte lucruri:)

Teodora spunea...

Iti multumesc foarte mult. Mi-ar fi placut sa am o mama ca tine, cu o astfel de viziune. Nu stiu daca ai copii, insa daca ai sunt foarte norocosi. E un sentiment tare urat sa cauti sfaturi pe net si cand iti expui parerea in fata rudelor sa te ia in deradere. Multumesc inca o data. Esti o femeie intr-adevar moderna.

adela sirghie spunea...

Teodora, din cate imi dau seama, te asteapta o viata frumoasa, dar plina de batalii. Iti doresc sa lupti sa le castigi pe toate si sa iti depasesti conditia, chiar daca lumea din jur te trage (deocamdata) de picioare.

Anonim spunea...

Am intrat pe blogul tau direct de pe google, cautand "Der Spiegel".
Sper sa nu fiu indiscreta insa ai avut convingerile astea de cand te stii? Sau in urma numeroaselor scandaluri legate popi, homosexuali, bani etc. din ultimii ani ?
Persoanele din jurul tau nu te privesc ca pe o ciudata? Exact cum spui mai sus ,biserica manipuleaza si chiar eu am fost prinsa in valtoare. Am fost impreuna cu prietenii de Craciun in Maramures si am stat la o pensiune unde am fost invitati in ziua de Craciun sa mergem la biserica. Toti cei cazati au fost ,mai putin grupul nostru. Erau persoane de diferite varste, mai mult persoane cu varsta cuprinsa intre 30-45. Nu cred ca mai are rost sa spun ca atunci cand au venit de la biserica toti ne priveau suspiciosi si aproape ca aveam impresia ca susotesc. Mi s-a parut degradant pentru ei, nu pentru noi. Noi am fost mai mult surprinsi, insa ma gandesc ca daca le-am fi spus ca noi nu suntem bisericosi, unii poate chiar nici credinciosi, probabil nu ne-ar mai fi primit in pensiune.
Parintii tai si ai sotului tau (am vazut mai sus ca esti casatorita) cum au reactionat cand le-ati spus ca nu va casatoriti la biserica? Sau ca nu va botezati copilul la biserica? Eu aproape am fost obligata de bunica mea sa ma logodesc la biserica pentru ca nu am vrut sa ma casatoresc...inca. Am facut-o doar de dragul ei care spunea ca Bucurestiul si lumea de aici ma schimbat total si aproape plangand ma rugat sa fac asta si am facut-o, dar nici unul din noi doi nu s-a simtit mai bine dupa asta. Desigur, daca ar fi fost dupa bunica, as fi murit fata mare in cazul in care nu m-as casatori. Alexandra

adela sirghie spunea...

Draga Alexandra, nu mi-am dat seama ca acest subiect ar putea fi atat de interesant pentru cititori Iti voi raspunde la intrebari in urmatoarele postari, caci este un subiect mult prea amplu si mult prea dificil. Promit ca voi raspunde la toate intrebarile in urmatoarele zile.

Corina spunea...

Daca vrei sa-ti descretesti fruntea, legat de postarea blogului tau am si eu un link http://www.kudika.ro/comunitate/forum/view_topic/34875/Dragoste-cu-iubitul-in-zilele-de-Craciun/1.html
E fenomenala mentalitatea, jur!

adela sirghie spunea...

Corina, ce bine ca mi-ai trimsi acest comentariu!
Voi mai scrie despre Biserica si Religie, sper sa ma citeasca multe fete tinere si sa isi puna intrebari dupa...

Corina spunea...

Foarte bine ai face. Este incredibila mentalitatea fetelor de 18-20 de ani. Nu generalizez, insa majoritatea sunt indoctrinate atat de parinti cat mai ales de bunici si rude mai in varsta.
Nu ai avut comentarii urate la postarile de genul acesteia? Lumea de obicei judeca aspru, abia apoi isi pune intrebari. Felicitari ca ai abordat acest subiect. Esti citita prin prisma blogului de beauty astfel incat sper ca sunt si fete tinere care te citesc. Stiu ca ai facut la un moment dat un poll legat de varsta, insa nu-mi amintesc cate tinere votasera.
Legat de spalatul pe cap, si eu ma spal in zilele de sarbatoare, spal haine, cos, iar de spovedit(am citit un comentariu la o alta postare) stiu cum e sa te simti acuzat. Eu am 32 de ani si nu m-am spovedit niciodata, nu ca nu m-ar fi sfatuit toata lumea sa o fac si chiar am fost pe punctul de a o face, insa nu am avut timp si acum chiar ma bucur ca nu am facut-o. Ultima oara am fost la biserica prin vara, la o nunta, dupa multi ani, insa preotii ma lasa rece. Tu de cand nu ai mai fost intr-o biserica? Scuze daca e prea intima intrebarea.

adela sirghie spunea...

Corina, nu am primit niciun comentariu urat pana acum, desi am scris niste chestii pe care lumea nu le accepta prea usor.
Oricum, eu nu ma asteptam sa citeasca atatea persoane blogul meu de frustrari.
In biserica nu am mai fost de vreo 8 ani. Dar am fost anul trecut , in decembrie. intr-o capela mica, unde a avut loc o inmormantare si apoi tot acolo a fost slujba de parastas, dupa 40 de zile.Toate acestea nu au facut decat sa imi intareascasi mai tare credinta ca biserica vrea si are resurse sa ne tina ocupati. Slujbele acelea nu aveau nimic de-a face cu viata de apoi si cu odihna celui plecat.
Fiind bun si intelept, in timpul vietii ai putea sa iti pregatesti viata viitoare(eventual)